.::Our Precious:: Nadiatul Qistina & Muhammad Danish Mirza::.

By: Nadiatul Qistina And Muhammad Danish Mirza

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  5  6  7  8  9  10  11  [12]  13  14  15  16  17  18  19  >  >>]    [Archive]
Wednesday, 4-Oct-2006 02:43 Email | Share | | Bookmark
An evening @ KL Tower :: break fast at Restoran Seri Angkasa

 
 
 





Friday, 29-Sep-2006 07:43 Email | Share | | Bookmark
Selamat Berbuka Puasa! 6 Ramadhan 1427H

 
Alhamdulillah, hari ni dah masuk hari ke-6 semua umat Islam menunaikan Ibadah Puasa..semoga hari-hari yang mendatang kita semua dapat mengerjakannya dengan penuh sabar...
Quote:

Doa ramadhan: Hari Keenam“Ya Allah, janganlah aku dihina kerana perbuatan maksiat ku kepada Mu dan janganlah menyeksa ku dengan balasan Mu. Jauhkan aku daripada sesuatu yang boleh
mendatangkan kemurkaan Mu, dengan anugerah dan bantuanMu, wahai kemuncak keinginan orang yang berkeinginan.”

selalunya dalam bulan puasa ni yang rancak difikiran adalah menu untuk berbuka puasa..bagi yang bekerja & tak berkesempatan untuk memasak tentunya sibuk membeli dipasar-pasar ramadhan, banyak pilihan bermacam-macam aneka makanan.....
kami sekeluarga menu buka puasa memang tidak cerewet, jika tidak memasak, ke pasar ramadhan lah destinasi kami mencari juadah berbuka..Nadiah pun tak cerewet, asalkan ada susu sebotol cukuplah

Selamat Berbuka Puasa semua...semoga puasa kita pada hari ini diberkatiNya...InsyaAllah.


Tuesday, 26-Sep-2006 02:32 Email | Share | | Bookmark
10 mos!

10 months old!

Quote:
Your baby is 10 months old! Hold on mom! Your baby can now pull herself up to stand. If she isn’t walking on her own yet, she’s probably cruising. She can now sit from a standing position and loves to climb the stairs. Unfortunately, she can’t get down yet, so be sure your stairs are baby proofed with gates.
So excited is she to explore the world around her, that it is often difficult for her to lie on her back and be still. That includes diaper changes. Just keep talking to her or singing for distraction. She will be more patient later on in life.
As her eye hand coordination improves, she will continue to pick up objects and manipulate them with her fingers. She will also enjoy opening drawers and cabinets and then slamming them shut. You’ve gotten those cabinet locks, right? It’s a good idea to lock all your cabinets, but just for fun, you should designate a kitchen cabinet for her. Put some plastic containers and other interesting objects in there that she can stack and sort.
As her thinking skills develop, she will try and crawl into small spaces to see if she fits. She may need some help getting herself out of sticky situations though. Language skills may improve and she may even say mama and dada on a regular basis. Some babies can even say another word or two. Then again, many of our kids are not saying any clear words yet.
If she is not talking yet, she may be imitating. For instance, she may wave bye bye, put her finger over her mouth and say, “shhh”, or imitate talking on her toy phone. She is able to follow simple directions, like “go see mama”. Shee may not follow the direction though, as she prefers to focus on one thing at a time.
She is becoming more attached to mom now and her primary caregiver when mom is away. Her personality really comes out as she either hides behind your legs as strangers approach or greets them with a smile and a hug. Separation anxiety increases this month.


Sunday, 24-Sep-2006 00:00 Email | Share | | Bookmark
Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarrak....

 
Kami sekeluarga ingin mengucapkan Selamat Menunaikan Ibadah Puasa kepada semua...semoga kita sama-sama dapat memanfaatkan keberkatan bulan yang mulia ini....

Fadhilat Menunaikan Solat Terawikh Sepanjang Ramadhan
diriwayatkan oleh saiyidina Ali (r.a) daripada Rasulullah s.a.w., sebagai jawapan dari pertanyaan sahabat-sahabat nabi s.a.w. tentang fadhilat (kelebihan) sembahyang sunat terawikh pada bulan ramadhan:
malam 1:
keluar dosa-dosa orang mukmin pada malam pertama sepertimana ia baru dilahirkan, mendapat keampunan dari Allah.

malam 2:
diampunkan dosa dosa orang mukmin yang solat terawikh serta kedua ibubapanya (sekiranya mereka orang beriman).

malam 3:

berseru malaikat di bawah 'Arasy supaya kami meneruskan solat terawikh terus menerus. `semoga Allah mengampunkan dosa engkau.'

malam 4:
memperolehi pahala ia sebagaimana pahala orang orang yang membaca kitab kitab taurat, zabur, injil dan al Quran.

malam 5:
Allah kurniakan baginya pahala orang-orang yang bersembahyang di masjidilharam, masjid madinah dan masjid aqsa.

malam 6:
Allah kurniakan pahala kepadanya pahala malaikat-malaikat yang tawaf di Baitul Ma'mur (70 ribu malaikat sekali tawaf), serta setiap batu-batu dan tanah-tanah mendoakan supaya Allah mengampunkan dosa-dosa orang yang mengerjakan sembahyang tarawih pada malam ini

malam 7:
seolah-olah ia mendapat bertemu dengan Nabi Musa serta menolong nNabi 'Alaihissalam menentang musuh ketatnya fir'aun dan hamman.

malam 8:
Allah mengurniakan pahala orang sembahyang terawikh sepertimana yang telah dikurniakan kepada nabi Allah Ibrahim "Alaihissalam.

malam 9:
Allah kurniakan pahala dan dinaikkan mutu ibadat hambanya seperti nabi Muhammad s.a.w.

malam 10:
Allah subhanahuwata'ala mengurniakan kepadanya kebaikan didunia dan di akhirat.

malam 11:
keluar ia daripada dunia (mati) bersih daripada dosa seperti ia baru dilahirkan.

malam 12:

datang ia pada hari Qiamat dengan muka yang bercahaya (cahaya ibadatnya).

malam 13:
datang ia pada hari Qiamat dalam aman sentosa daripada tiap-tiap kejahatan dan keburukan.

malam 14:
datang malaikat menyaksikan ia bersembayang terawikh, serta Allah tiada menyesatkannya pada hari Qiamat.

malam 15:
semua malaikat yang menanggung 'Arasy, Kursi, berselawat dan mendoakannya supaya Allah mengampunkannya.

malam 16:
Allah Subhanahuwata'ala tuliskan baginya terlepas daripada neraka dan dimasukkan ke dalam syurga.

malam 17:
Allah kurniakan orang yang berterawikh pahalanya pada malam ini sebanyak pahala para nabi.

malam 18:
seru malaikat: hai hamba Allah! sesungguhnya Allah telah redha kepada engkau dan ibubapa engkau (yang masih hidup atau mati).

malam 19:
Allah Subhanahuwata'ala tinggikan darjatnya didalam syurga firdaus.

malam 20:
Allah kurniakan kepadanya pahala sekian orang yang mati syahid dan orang-orang solihin.

malam 21:
Allah binakan sebuah istana dalam syurga daripada nur.

malam 22:datang ia pada hari Qiamat aman daripada tiap-tiap dukacita dan kerisauan (tidaklah dalam keadaan huru-hara di padang mahsyar).

malam 23:
Allah Subhanahuwata'ala binakan kepadanya sebuah bandar didlam syurga daripada nur.

malam 24:
Allah buka peluang 24 doa yang mustajab bagi orang berterawikh malam ini, (elok sekali berdoa ketika dalam sujud).

malam 25:
Allah Taala angkatkan daripadanya siksa kubur.

malam 26:
Allah kurniakan kepada orang berterawikh pahala pada malam ini seumpama 40 tahun beribadat.

malam 27:
Allah kurniakan orang berterawikh pada malam ini ketangkasan melintas atas titian sirotulmustaqim seperti kilat menyambar

malam 28:

Allah Subhanahuwata'ala kurniakan kepadanya 1000 darjat diakhirat

malam 29:
Allah Subhanahuwata'ala kurniakan kepadanya pahala 1000 kali haji yang mabrur.

malam 30:
Allah Subhanahuwata'ala beri penghormatan kepada orang berterawikh pada malam terakhir ini yang teristimewa sekali, lalu berfirman: "wahai hambaku: makanlah segala jenis buah-buahan yang engkau ingini hendak makan didalam syurga, dan mandilah engkau daripada air syurga yang bernama salsabila, serta minumlah air daripada telaga yang dikurniakan kepada Nabi Muhammad S.A.W. yang bernama 'al-Kauthar'"



Thursday, 14-Sep-2006 02:14 Email | Share | | Bookmark
Bye bye for now......

adehh dehhh...apo kobondo dalam nie?
my precious....
facial treatment
mukaddimah:
okeh, ini antara entry terakhir mommy untuk bulan ini..fp nadiah nak berehat sebentar..mommy pon sangt bz sejak akhir-akhir ni..so untuk semua mommies & friends yang rindukan gambar Nadiah, tataplah puas-puas gambar yang ada nih..mommy pon nak mintak maaf kalau tak sempat nak jenguk dan komen kat fp lain yek....Dikesempatan ini juga kami sekuarga ingin mengucapkan Selamat Berpuasa & menyambut Ramadhan kepada semua...
sampai jumpa lagi!!!

This is the best candid picture captured by daddy ...

Nadiatul Qistina...seindah namamu, seindah wajahmu...
Hidup kami amat bererti dengan kehadiranmu disisi sayang...tak terungkai dengan kata-kata betapa kami teramat mengasihimu & menyayangimu sepenuh hati...kasih & sayang yang dicurahkan kepadamu tak berbelah bagi...dikaulah permata, penawar & racun ...tiap gelak tawamu, tangismu, senyumanmu dan dukamu adalah nadi setiap detik nafas yang terhela....


I wanna call the stars down from the sky
I wanna live a day that never dies
I wanna change the world only for you
All the impossible I wanna do

I wanna hold you close under the rain
I wanna kiss your smile and feel the pain
I know what's beautiful looking at you
In a world of lies you are the truth

And baby ...Everytime you touch me
I become a hero
I'll make you safe no matter where you are
And bring you everything you ask for
Nothing is above me
I'm shining like a candle in the dark
When you tell me that you love me
I wanna make you see Just what I was
Show you the loneliness And what it does

You walked into my life to stop my tears
Everything's easy now I have you here
In a world without you I would always hunger
All I need is your love ...to make me stronger


[<<  <  5  6  7  8  9  10  11  [12]  13  14  15  16  17  18  19  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net